Vše o parfémech

Příběh žen a vůní

 

Výběr

Správný výběr vůně probíhá intuitivně, když poslechneme svoje já. Tady jsou všechny návody zbytečné: sice berete v potaz doporučení ostatních, ale vybíráte srdcem.

Část mozku, která odpovídá za vnímání vůní, je evolučně vůbec nejstarší – rodí se v ní naše nejzákladnější emoce. Proto buďte pozorné, vůně – to je silný prostředek k vytváření dojmu. Vůně ozařuje podobu člověka, stejně jako paprsek reflektoru vyjme herce ze tmy, přiková oči diváků k té malé figurce na obrovském jevišti. A teď si představte, že paprsek je například mrtvolně zelené barvy…

Aroma může naši podstatu ponížit, zjednodušit, nebo dokonce zvulgarizovat. Nebo ji může naopak pozvednout a udělat poetickou. Může přimět ostatní dívat se na vás skrz růžové brýle, anebo odpudit. Pokud nejste ve své vůni, bude vadit všem okolo.

Tak jako klíč hledá zámek, který by mohl otevřít, vůně hledá osobnost, na které se bude moci otevřít sama, a také ji odkrýt ostatním. Vůně – to jsou šaty duše, musí se cítit pohodlně, útulně, aby neměla potřebu každou minutu něco poupravovat. Správně vybranou vůni na sobě neucítíte (pokud ji použijete v rozumné míře). Nervový systém na ni reaguje jako na svou vlastní a přestává si jí všímat. Ale pokud je v ní nějaký tón, který tělu nesedl, nějaký vroubek – budete cítit jenom jej a vnímat ho jako něco cizího.

Čichový vjem, má velký vliv na to, jak vás ostatní budou vnímat, stejně jako vzhled. Navíc, když odejdete, vůně ještě nějakou dobu připomíná vaši přítomnost, jakoby říkala: „Viděli jste, jak úžasná je moje majitelka?“ Ale pokud bude moc ukecaná, poměrně rychle jí budou mít všichni plné zuby.

Z toho plyne, že se vlastně nevoníme pro sebe, ale pro ostatní. Samozřejmě, že z toho máte požitek, ale dostáváte ho nepřímo prostřednictvím reakcí jiných lidí a uvědomění si toho, že je přitahujete.

Parfém – to je pokušení na dálku, nutí člověka přistoupit blíž a dává vám šanci lépe jeden druhého poznat. Do každé parfémové vůně se přidává pižmo a ambra, které umocňují odezvu naší sexuality. Když jste nervózní a vaše kůže se nahřívá, vůně sílí. Když se zklidníte, také ona se uklidňuje.

Pomyslete na nějakou hezkou melodii. A tak melodie zní, a zní, a zní…Postupně vás dotěrný motiv začíná nepříjemně dráždit, až vás nakonec naprosto vyvede z míry! Nechť je vaše vůně jako fotonové záření a objevuje se po částech. Naneste trochu parfému na zápěstí, na krční tepny (ale ne za uši) a lehce na vlasy. Když někoho objímáte, zvlní se vám vlasy, nebo když někam ukazujete – vlny vůně se linou jedna za druhou, skoro jako vábivá melodie, která se objevuje a zase mizí.

 

 

 

Nákupování

Když si koupíte například červené lodičky, jdete pak do obchodu s jasným cílem – vybrat k lodičkám kabelku. Ale jen 10 % kupujících se předem rozhodne vydat do parfumerie koupit vůni k určitému účelu, s trochou nadsázky třeba právě k červeným lodičkám. U parfémů e to stejný případ jako u účesů. Lidé vás budou vnímat v různých vůních jinak. V mysli si vždy přeberte svůj šatník a zamyslete se, co se nejlépe hodí k vámi vybranému parfému. Jindy je zas lepší místo utrácení za drahý oděv koupit si flakon kvalitního parfému. Potom zaručeně zapůsobíte i v nejobyčejnějším oblečení.

Vytvořte si kolekci vůní podle nálad: dnes jdete do obchodu romantická, zítra jste rebelka a pozítří přísná. Pokaždé si dejte za cíl najít vůni, která odpovídá vaší náladě.

Než začnete zkoušet vůně, soustřeďte se. Snažte si vzpomenout na doporučení svých známých, nebo jděte rovnou ke značce, jejíž vůně upřednostňujete. Anebo se vám zalíbila dívka, která je tváří parfémové značky? Zkuste tu. Místo toho, abyste poslouchali všechno možné a blokovali tak svůj přirozený čich, orientujte se intuici, která vám umožní prodrat se zástupem poradců ke své vůni snadněji. Také nemá smysl zkoušet více než dvě vůně naráz.

Vdýchněte vůni z testovacího papírku a odložte ho. První tóny jsou hlasatelé oznamující příchod královny, potom přicházejí dvorní – přechodné tóny. A teprve potom přichází sama královna – srdce vůně.  Abyste ucítili celý příběh na papírku, potřebujete pět až sedm minut.

Nikdy se nerozhodujte podle počátečních tónů, jsou u různých vůni velmi podobné. Ženy, které hodnotí pouze podle prvního tónu, často říkají: „To je silné.“ Samozřejmě je, vždyť je v něm spousta výparů alkoholu, které za sebou táhnou celou vůni. Nenechte se tím zmást.

Pokud jste pocítili blaženost hned při prvním přivonění, obsah a nápis na flakonku vás moc nezajímá. Pokud jste se začala pídit po obsahu, znamená to, že vůně se vás nedotkla. Jak se říká, za stromy jste neobjevili les. Seznámení se s vůni na testovacím papírku je to samé, jako seznámení s člověkem podle fotografie. Ve chvíli, kdy nanášíte vůni na kůži, začíná se psát historie vašeho vztahu. S výběrem nespěchejte, obchody se zítra nezavřou, v klidu běžte na procházku ven – na svěžím vzduchu se parfém může projevit jinak. Pokud jste procítila vůni ze všech stran a vše se vám zamlouvá, příjemně rozrušuje a přináší radost – je to vaše vůně.